Ever since the new 2012 Chaos Codex came out, I had been feeling ambivalent about the Heldrake. The model is expensive and butt ugly. As a matter of principle, I had decided early on that I would never buy this abomination. It is a textbook example of the marketing technique of GW to push uninspired sculpts with amazingly broken rules. It was also blacklisted for me as it is a vehicle, in essence overpriced simply because it can still be taken out with a single lucky missile.
Depuis le sortie du nouveau codex Chaos, j'avais des sentiments neutres vers le Heldrake. La figurine est chère et laide. Par principe, j'ai décidé de ne pas soutenir la décision de GW de produire cette abomination. C'est un exemple classique de la technique de marketing de GW pour vendre des modèles poches avec de règles malades. C'était mis sur la liste noire puisque c'est un véhicule, en substance, trop cher puisqu'il peut être détruit par un seul missile chanceux.
Awhile back I took a shot at making a Forgefiend. I should have playtested first before investing the time in the scratchbuild, because I was astounded at how badly it performed time and again. With only a 36 inch threat radius, it would consistently be just out of range of decent targets and would get whacked before it would be able to get itself into range.
Il y a quelque temps, j'ai construit un Forgefiend. J'aurais dû le tester en premier avant que je le construise, puisque j'étais bouleversé par ses faibles résultats. Avec une portée de 36 pouces, mon adversaire était toujours trop éloigné. Avant que cela puisse tirer, c'était tué.
It's the same story for my defilers. They have become stupidly overpriced for something that will maybe get off one shot before they are destroyed.
C'est la même histoire pour mon Defiler. Ceci est devenu trop dispendieux pour quelques choses qui mourront après un tir si ceci est chanceux.
That said, I have since had to reevaluate my position on the Heldrake. Playtesting and extensive testimonials from the Internet have shown me the potential of this flyer. In my first game, it cooked the banner bike from the Dark Angels, and in my second, it brutalized a large Helion squad and cleaned up a jetbike squad that was hanging out near my table edge. It just got nastier in my latest game against a marine spam list. It cooked four different squads single-handedly and cleared an objective.
Cela dit, j'ai réévalué mon avis sur le Heldrake. Les recommandations de l'Internet et les résultats de mes tests en jeu m'ont montré sa valeur. Dans ma première partie, ceci a cuit la moto d'oriflamme des Anges sombres, et dans ma deuxième, ceci a détruit une escouade de Hellions et ceci a tué les survivants d'une escouade de motojets. C'était encore plus méchant dans ma dernière partie contre une armée de marines spammés. Ceci a brulé quatre unités tout seul, et ceci a nettoyé un objectif.
So what distinguishes it from the other vehicles in the codex? Firstly, it's a flyer, hit only on 6's. 2nd, it has an AP3 flamer with Torrent and Soulblaze. In my first game I didn't read the rules thoroughly enough but in my 2nd I saw just how nasty that combo of rules can be. In brief, it has very good odds of roasting its 170 points worth, straight out of the gate on its turn of arrival.
Ça se distingue des autres véhicules du codex puisque c'est un volant, touché par les 6s. Deuxièmement, ceci a un lance-flamme de AP3 avec Torrent et l'Incendie de l'âme. Dans ma première partie, je n'ai pas maitrisé ses règles, mais j'ai vu sa force dans ma deuxième et troisième partie. En bref, le Heldrake a une très bonne probabilité de récupérer ses points en mises à mort de son départ.
Is it worth building? Hell yeah!
Est-ce que ça vaut l'effort de le construire? Certainement!
There are multiple scratchbuilds displayed on the Internet, but despite being mostly cool, none of them inspired me to invest the time and energy necessary to make one.
Il y a plusieurs scratchbuilds montrés sur l'Internet, mais malgré leur allure, il n'y en avait aucun qui m'a inspiré.
My reaction to the original model was viscerally negative. I don't know what possessed the design team to think a dragon would look cool in a science fiction game. It's about as ridiculous as space marines riding on organic wolves. Anything would have been an improvement, from some deformed demonic flying defiler thing to a possessed version of a stormraven.
J'ai réagi à la figurine d'origine d'une manière viscéralement négative. Je ne comprends pas comment l'équipe de concepteurs a pensé que c'était une bonne idée de réaliser un dragon dans un jeu futuriste. C'est aussi ridicule que les marins sur les loups organiques. N'importe quoi sera mieux comme un defiler volant ou un Stormraven possédé.
What turns me off certain scratchbuilds are their tendency of sticking to the original dragon aesthetic. The plagueworm idea is neat but what I really wanted was something more mechanical and less organic. This one is really cool too. Make sure you scroll down to the fully painted photo. It really is sick. Dokclaw found this one too. It's nice as well, but uses the Heldrake model as a base, which means you will be financially encouraging GW to produce more lame sculpts. This one is kitbashed from a blight drone. And this one uses the forgefiend bits.
De mon avis, les scratchbuilds qui n'ont pas d'allure sont ceux qui suit l'esthétique de dragon. Le ver de la Peste est beau, mais j'ai voulu quelque chose moins organique et plus mécanique. Ceci est vraiment beau aussi. Faites défiler en bas pour voir le résultat tout peint. C'est malade. Dokclaw a trouvé une autre aussi. C'est correct, mais l'artiste a utilisé la figurine d'origine. Tu soutiens donc financièrement le mauvais choix de GW de produire le Heldrake. Il y a un dernier qui utilise un Boudonnement de la plaie, et cela qui était construit d'un Forgefiend.
Hull design
La conception de la coque
My hull is a miniature Thunderhawk transporter mixed with a manta ray. I also borrowed heavily from the look of certain hovercrafts. Also, the flyer was to be wholly possessed by a Nurgle daemon. Thus the hull is intentionally buckling and twisting, and not because I can't cut plasticard in straight lines :).
Le coque mélange un transporteur Thunderhawk en miniature avec une raie manta. J'ai empreint le style de certains aéroglisseurs. De plus, le volant est censé d'être possédé par un démon de Nurgle. La coque est donc intentionnellement en torsion et en train de céder. Ce style n’a rien à voir avec le fait que je ne peux pas couper le plasticard d'une manière droite.
Originally, I wanted it to look somewhat like a wasp with a bloated belly. That plan got cancelled when I began looking at hovercraft and realised the rear fans looked better. The cockpit was to be something between a Valkyrie and a Stormtalon, but more slanted.
Au début, j'ai voulu une apparence d'une guêpe avec une bedaine. J'ai annulé ce plan quand je me suis rendu compte que les ventilateurs en arrière étaient plus beaux. La cabine de pilotage était censée être quelque chose entre une Valkyrie et un Stormtalon, mais plus penchée.
Part glider, part hovercraft, part helicopter, all awesome!
Une mésure de planeur, une mésure de aéroglisseur, une mésure d'hélicoptère, et tous génial!
I like to have some realism, so I had to figure out how it would fly. My wife doesn't believe it could ever fly as is, but I have more faith.
It uses a duel fan system, one pair in the wings that lifts it off the ground like a helicopter or a harrier (I used to love building models of this plane when I was young), and another pair on the rear that propels it forwards. The wings are so wide, though, I imagine it can glide somewhat. I used to look at Popular Mechanics a lot as a kid, and I remembered their gliders with their massive wings. These were definitely in my thoughts as I designed my own.
Ultimately, aesthetic sensibilities governed my final decision, as I clipped the wings much shorter than I had originally created them.
Baleflamer
La lance-flamme de Bale
To power the awesome baleflamer weapon, in its underslung transport area, it carries poisonous radioactive fuel/sludge in massive barrels. This fits the Nurgle fluff a little better.
Vector striking
L'attaque vecteur
To represent its ability to Vector Strike, I got the idea of corpse bombs. These will be corpses that will be stuffed with explosives, toxins, and shrapnel (think dirty bomb made from organic hospital waste with a little C4 to give it added kick). They will then be hung under the wings in metal nets that can be released using a latch system.
The materials list includes:
a tube of PC7
greenstuff
a sheet of plasticard
lots of sprues
toothpaste tube aluminium (at least ten tubes' worth)
Q-tips
blisterpack clear plastic
guitar string for tubing
a $ Store set of fans from 2 car air fresheners
grating from an old wastepaper basket
the seat from another $ Store purchase, a remote control car
the circuit board from said RC vehicle
To be continued when the scratchbuild is finished...
Tables des matières
No comments:
Post a Comment